Σχεδιασμός ιστοσελίδας και γλώσσα URL: πώς να κάνετε τη σωστή επιλογή

Αγγλικά, ελληνικά ή Greeklish για το URL της ιστοσελίδας σας;

Όσοι γνωρίζουν από σχεδιασμό ιστοσελίδας, γνωρίζουν πολύ καλά ότι η επιλογή URL είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της όλης διαδικασίας. Αυτό ισχύει για δύο λόγους: ο πρώτος είναι απλά ότι τι URL είναι αυτό π[ου θα πληκτρολογήσει κάποιος όταν θελήσει να επισκεφτεί μία ιστοσελίδα. Όσο πιο εύκολο είναι να το θυμηθεί και να το γράψει, τόσο το καλύτερο. Ο άλλος λόγος είναι το γεγονός ότι το URL μπορεί να βοηθήσει σημαντικά με την κατάταξη που θα έχει μία ιστοσελίδα στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, καθώς όχι μόνο λέει στις search engines το θέμα και άλλα στοιχεία για τη σελίδα, αλλά βοηθάει και τις «αράχνες» του να σκανάρουν όλο το site.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε λοιπόν, η επιλογή URL μπορεί να είναι το κλειδί για την επιτυχία ή και την αποτυχία του site σας.Αύτό ισχύει για όλες τις κατασκευές ιστοσελίδων όχι μόνο τις ελληνικές αλλά και sites που είναι στα αγγλικά .Όσον αφορά τους Έλληνες χρήστες του διαδικτύου και τα URL λοιπόν, συνήθως υπάρχει μία πάρα πολύ σημαντική που πρέπει να γίνει κατά τον σχεδιασμό της σελίδας: η επιλογή γλώσσας του URL. Αυτή μπορεί να είναι είτε τα Ελληνικά, είτε τα Αγγλικά είτε τα Greeklish. Ποια πρέπει να επιλέξετε και γιατί; Θα μάθουμε ευθύς αμέσως!

Κανόνας 1ος: Ξεχάστε τα Ελληνικά!

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η μία από τις τρεις επιλογές μπορεί να φύγει κατευθείαν από το τραπέζι και αυτή είναι τα Ελληνικά! Ο λόγος; Τα ελληνικά δυστυχώς, όταν αποτελούν μέρος κάποιου URL, δεν αναγνωρίζονται από πολλές εφαρμογές αλλά και μηχανές αναζήτησης. Το δεύτερο θα έχει σαν αποτέλεσμα χαμηλές κατατάξεις ενώ το πρώτο θα έχει σαν αποτέλεσμα URLs «σιδηρόδρομους» με ακαταλαβίστικους χαρακτήρες κάθε φορά που θα γίνεται copy – paste κάποιου link σας σε κάποιο social media. Εννοείται ότι κάτι τέτοιο είναι «θανατηφόρο» για τα rankings σας. Επιπλέον, όποιος δοκιμάσει να γράψει κάποιο link «χειροκίνητα», όπως ας πούμε το site.gr/τα_νέα_μου θα πρέπει να αλλάξει γλώσσα τουλάχιστον μία φορά, ενώ μπορεί και απλά να μην έχει στον browser ή τον υπολογιστή του τα ελληνικά. Με απλά λόγια, είναι κάτι πολύ ενοχλητικό και θα πρέπει να το αποφύγετε οπωσδήποτε.

Greeklish ή Αγγλικά λοιπόν;

Η απάντηση εδώ είναι σχετικά απλή: είτε το πιστεύετε είτε όχι, για τις μηχανές αναζήτησης δεν υπάρχει καμία διαφορά. Το Google μπορεί να διαβάσει τα Greeklish εξίσου καλά με τα Αγγλικά. Γιατί γίνεται αυτό; Μα γιατί περισσότερες από τις μισές αναζητήσεις στο Google γίνονται στα Greeklish, ο λόγος; Οι περισσότεροι απλά βαριούνται να αλλάξουν τη γλώσσα καθώς γράφουν, με άλλα λόγια ισχύει αυτό που είπαμε και παραπάνω!

Αυτό σημαίνει ότι τα Greeklish είναι η προφανής επιλογή; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι «όχι απαραίτητα»! Υπάρχουν κάποιοι όροι που παρά το γεγονός ότι υπάρχουν και ελληνικές μεταφράσεις τους (οι οποίες μπορούν να γραφούν σε Greeklish), ο κόσμος προτιμά τις Αγγλικές εκδοχές τους. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιο πιθανό να ψάξει κάποιος για PC απ’ ότι για ypologisths ή ακόμη και Η/Υ. Αν λοιπόν το site σας περιέχει πολλούς ξένους όρους, τότε τα Αγγλικά είναι η καλύτερη επιλογή για σας.

Σε κάθε περίπτωση λοιπόν, θα πρέπει να θυμάστε ότι το δίλλημα σας θα είναι μόνο ανάμεσα στα Greeklish και τα Αγγλικά και η επιλογή σας θα γίνεται πάντα με βάση το ποια γλώσσα πιστεύετε ότι θα προτιμά ο κόσμος για τον όρο ή το άρθρο ή το γενικότερο θέμα του URL. Απλά να θυμάστε πάντα ότι δεν βάζουμε ποτέ μα ποτέ Ελληνικά!